HISTÒRIA / HISTORIA



http://www.grupsantisidre.es/galerifoto/primers%20balladors%201978.jpg
El Grup folklòric Sant Isidre de Ciutadella de Menorca va ser fundat l’any 1977 per un grup d’amics procedents del camp i aficionats al folklore, que duien molts anys reunint-se informalment en vetllades d’hivern o en festes de matances. 

Alguns dels fundadors havien format part del grup “Coros y danzas de la Sección Femenina” participant en les festes del Pilar de Saragossa el 1975. Aquest grup era l’únic oficial a l’època perquè aquells anys tot el relacionat amb el folklore quedava emmarcat en l’àmbit rural de l’illa, essent pràcticament desconegut en el poble. Això va motivar als nostres fundadors a formar un grup sota l’advocació del Sant Patró del camp, Sant Isidre Llaurador, per donar a conèixer i transmetre a les generacions pròximes els nostres balls i cançons populars i evitar-ne així la desaparició.

Des dels seus inicis fins ara, hem de destacar la creació de la nostra Escola de Música i Ball per a persones de totes les edats; la recuperació de la indumentària tradicional del s. XVIII; la gravació el 1994 d’un disc amb el nostre repertori més característic; la incorporació a FEMEFOLK (Federació Menorquina de Folklore); la producció el 2007 d’un DVD per commemorar el nostre 30è aniversari; i en darrer lloc però no menys important, la creació l’any 2001 de la denominada “Trobada Folklòrica”, un festival a nivell nacional on han participat grups procedents de Murcia, Comunitat Valenciana, Castella - la Manxa, La Rioja, etc.

http://www.grupsantisidre.es/galerifoto/DSC_0301.jpg

El Grupo Folklórico “Sant Isidre de Ciutadella de Menorca” fue fundado el año 1977 por un grupo de amigos procedentes del campo y aficionados al folklore, que llevaban muchos años reuniéndose informalmente en veladas de invierno o en fiestas de matanzas. 

Algunos de los fundadores habían formado parte del grupo “Coros y danzas de la Sección Femenina” participando en las fiestas del Pilar de Zaragoza en 1975. Este grupo era el único oficial de la época porque en aquellos años todo lo relacionado con el folklore quedaba reducido al ámbito rural de la isla, siendo prácticamente desconocido en el pueblo. Esto motivó a nuestros fundadores a formar un grupo bajo la advocación de Santo Patrón del campo, San Isidro, para dar a conocer y transmitir a las generaciones futuras nuestros bailes y canciones populares y evitar así su desaparición. 

Desde sus inicios hasta ahora destacamos la creación de nuestra Escuela de Música y Baile para personas de todas las edades; la recuperación de la indumentaria tradicional del s. XVIII; la grabación en 1994 de un disco con nuestro repertorio más característico; la incorporación a FEMEFOLK (Federación Menorquina de Folklore); la producción en 2007 de un DVD para conmemorar nuestro 30 aniversario; y por último pero no por eso menos importante, la creación en 2001 de la denominada “Trobada Folklòrica”, un festival a nivel nacional en el que han participado grupos procedentes de Murcia, Comunidad Valenciana, Castilla- la Mancha, La Rioja, etc.



No hay comentarios:

Publicar un comentario